Info/gràfica
Diumenge 15/01/2024

Aplicacions per lligar: manual d'instruccions

Us expliquem els secrets de l’algoritme per trobar sexe, amor o el que sorgeixi i les diferents opcions que el mercat ofereix

1 min
Obertura

El mes de gener és la temporada alta de les aplicacions de cites. Segons dades facilitades per Tinder, s’envien més d’11 milions de missatges a escala mundial entre principi d’any i el 14 de febrer en comparació amb la resta de l’any. Milions d’usuaris han convertit aquestes plataformes en el seu mètode preferit per conèixer gent.

Les apps per lligar en xifres

és el nombre d’usuaris d’aplicacions

de cites arreu del món l’any 2022.

La majoria de les aplicacions tenen

el triple d’homes que de dones.

de les relacions estables de persones de menys

de 29 anys van començar en una aplicació.

Més de la meitat dels usuaris d’aplicacions de cites a

Espanya les utilitzen per trobar una relació estable.

dels usuaris a l’Estat busquen

una cita d’una sola nit.

Gairebé 3 de cada 4 perfils

són menors de 45 anys.

Ús de les aplicacions de cites per franja d’edat

45-54 anys

8%

55-65 anys

6%

18-29 anys

15%

30-44 anys

19%

és el nombre d’usuaris d’aplicacions

de cites arreu del món l’any 2022.

La majoria de les aplicacions tenen

el triple d’homes que de dones.

de les relacions estables de persones de menys

de 29 anys van començar en una aplicació.

Més de la meitat dels usuaris d’aplicacions de cites a

Espanya les utilitzen per trobar una relació estable.

dels usuaris a l’Estat busquen

una cita d’una sola nit.

Gairebé 3 de cada 4 perfils

són menors de 45 anys.

Ús de les aplicacions de cites per franja d’edat

45-54 anys

8%

55-65 anys

6%

18-29 anys

15%

30-44 anys

19%

és el nombre d’usuaris d’aplicacions

de cites arreu del món l’any 2022.

La majoria de les aplicacions tenen

el triple d’homes que de dones.

de les relacions estables de persones de

menys de 29 anys van començar en una app.

Més de la meitat dels usuaris a Espanya

les utilitzen per trobar una relació estable.

dels usuaris a l’Estat busquen

una cita d’una sola nit.

Gairebé 3 de cada 4 perfils

són menors de 45 anys.

Ús de les aplicacions de cites per franja d’edat

30-44 anys

19%

55-65 anys

6%

18-29 anys

15%

45-54 anys

8%

La fi del boom?

Per a molts, les aplicacions per lligar s’han convertit en el nou bar o discoteca on trobar una persona amb qui formar una família o simplement passar una bona estona. Segons un informe de We Are Social, 4 de cada 5 joves de l’anomenada Generació Z (nascuts entre el 1994 i el 2010) admeten que les han utilitzat. Tanmateix, segons els últims informes, sembla que l’augment d’usuaris que les principals plataformes van experimentar durant la pandèmia ha davallat. Tant, que les accions de Bumble Inc. i Match Group, propietàries de Bumble i Tinder, han caigut prop d’un 80% els últims dos anys.

La davallada de grans empreses propietàries d’apps de lligar

Valor de les accions en dòlars americans

Match Group, propietari de Tinder

Bumble Inc., propietari de Bumble

139,9

137,4

129,3

112,7

76,0

56,5

54,1

50,6

50,9

46,9

34,3

28,9

29,5

24,4

25,1

19,6

13,6

16,8

G

J

N

G

J

N

G

J

N

2021

2022

2023

La davallada de grans empreses

propietàries d’apps de lligar

Valor de les accions en dòlars americans

Match Group, propietari de Tinder

Bumble Inc., propietari de Bumble

139,9

137,4

129,3

112,7

76,0

56,5

54,1

50,6

50,9

46,9

34,3

28,9

29,5

24,4

25,1

19,6

13,6

16,8

G

J

N

G

J

N

G

J

N

2021

2022

2023

La davallada de grans empreses

propietàries d’apps de lligar

Valor de les accions en dòlars americans

Match Group, propietari de Tinder

Bumble Inc., propietari de Bumble

139,9

137,4

129,3

112,7

76,0

56,5

54,1

50,6

50,9

46,9

34,3

28,9

29,5

24,4

25,1

19,6

13,6

16,8

G

J

N

G

J

N

G

J

N

2021

2022

2023

Les principals plataformes

Segons les dades de Kantar Media, a l’estat espanyol el sector està liderat per Tinder, coneguda pel 95% dels usuaris d’aquestes aplicacions i, a la vegada, la fan servir un 82%. Badoo, Meetic, eDarling i Match segueixen el rànquing de popularitat.

Per als que volen filar prim

Algunes apps són més concretes en el tipus de perfil dels usuaris o en el tipus de relació que s’hi sol buscar, alguns exemples:

Gaudi

És la primera aplicació de cites per al col·lectiu LGTBIQA+

(sobretot, centrada en homes) en català. Una alternativa al Grindr.

Frikiradar

Es va fundar per als amants del manga, l’anime i els videojocs

als quals els costa trobar parella amb els mateixos gustos.

Bristlr

Una de les aplis més especialitzades. Uneix homes amb barba amb persones

a qui els resulta atractiva la barba i tenen, literalment, ganes d’acariciar-la.

Per als que volen filar prim

Algunes apps són més concretes en el tipus de perfil dels usuaris o en el tipus de relació que s’hi sol buscar, alguns exemples:

Gaudi: És la primera aplicació de cites per al col·lectiu LGTBIQA+ (sobretot, centrada en homes) en català. Una alternativa al Grindr.

Frikiradar: Es va fundar per als amants del manga, l’anime i els videojocs als quals els costa trobar parella amb els mateixos gustos.

Bristlr: Una de les aplis més especialitzades. Uneix homes amb barba amb persones a qui els resulta atractiva la barba i tenen, literalment, ganes d’acariciar-la.

Per als que volen filar prim

Algunes apps són més concretes en el tipus de perfil dels usuaris o en la relació que s’hi sol buscar, alguns exemples:

Gaudi: És la primera aplicació de cites per al col·lectiu LGTBIQA+ (sobretot, centrada en homes) en català. Una alternativa al Grindr.

Frikiradar: Es va fundar per als amants del manga, l’anime i els videojocs als quals els costa trobar parella amb els mateixos gustos.

Bristlr: Una de les aplis més especialitzades. Uneix homes amb barba amb persones a qui els resulta atractiva la barba i tenen, literalment, ganes d’acariciar-la.

El perfil dels usuaris

Segons una enquesta de Badoo, un 62% dels usuaris d’aplicacions de cites demanen ajuda a amics o familiars per crear el seu perfil, ja que troben difícil “vendre’s” amb unes quantes frases. Fixem-nos en algunes coses habituals dels usuaris i on solen trobar-se en la primera cita.

Quina informació poso al perfil? La informació més popular als perfils dels usuaris arreu del món segons l’informe Year in Swipe 2023 és la següent:

L’hàbit

de fumar

Què busquen

en una relació

L’alçada

Mascotes

El signe

del zodíac

Quin emoji em representa? Segons el mateix estudi, aquests són els emojis més utilitzats mundialment i una breu descripció del que representen:

Fletxa ‘On’

Es fa servir per donar energia i fer saber que s’està preparat per a l’aventura.

Mate

El mate és una beguda que sembla que ha triomfat aquest any.

Cordó d’oració

Un símbol per demostrar benestar mental i mindfulness.

Tireta

Per a aquells que es troben en una època de cures i volen tornar a sortir.

Ram de flors

Un gest romàntic que sembla que no ha passat de moda.

On quedem? Segons Tinder, aquestes són les activitats que més triomfen a l’hora de proposar una primera trobada a Espanya l’any 2023:

Anar de bar en bar

Viatjar

Fer esport

Anar al cine

Ballar

Quina informació poso al perfil? La informació més popular als perfils dels usuaris arreu del món segons l’informe Year in Swipe 2023 és la següent:

Què busquen

en una relació

L’alçada

El signe

del zodíac

L’hàbit de fumar

Mascotes

Quin emoji em representa? Segons el mateix estudi, aquests són els emojis més utilitzats mundialment i una breu descripció del que representen:

Fletxa ‘On’

Es fa servir per donar energia i fer saber

que s’està preparat per a l’aventura.

Mate

El mate és una beguda que sembla

que ha triomfat aquest any.

Cordó d’oració

Un símbol per demostrar benestar

mental i mindfulness.

Tireta

Per a aquells que es troben en una

època de cures i volen tornar a sortir.

Ram de flors

Un gest romàntic que sembla

que no ha passat de moda.

On quedem? Segons Tinder, aquestes són les activitats que més triomfen a l’hora de proposar una primera trobada a Espanya l’any 2023:

Anar de bar

en bar

Viatjar

Fer esport

Anar al cine

Ballar

Quina informació poso al perfil?

La informació més popular als perfils dels usuaris arreu del món segons l’informe Year in Swipe 2023 és la següent:

Què busquen

en una

relació

El signe

del zodíac

L’alçada

L’hàbit

de fumar

Mascotes

Quin emoji em representa?

Segons el mateix estudi, aquests són els emojis més utilitzats mundialment i una breu descripció del que representen:

Fletxa ‘On’

Es fa servir per donar energia i dir

que s’està preparat per a l’aventura.

Mate

El mate és una beguda que sembla

que ha triomfat aquest any.

Cordó d’oració

Un símbol per demostrar benestar

mental i mindfulness.

Tireta

Per a aquells que es troben en una

època de cures i volen tornar a sortir.

Ram de flors

Un gest romàntic que sembla

que no ha passat de moda.

On quedem?

Segons Tinder, aquestes són les activitats que més triomfen a l’hora de proposar una primera trobada a Espanya l’any 2023:

Anar de bar

en bar

Viatjar

Fer esport

Anar al cine

Ballar

Infografia al paper de l'ARA Diumenge
Font: Informe ‘Digital 2023: Global Overview Report’ de We Are Social, Borsa de Nova York, Informe ‘Year in Swipe 2023’ de Tinder, Statista i Kantar Media
stats