Història gràfica dels Jocs Olímpics
Fem un repàs a l'evolució dels logotips de les cites esportives al llarg de 100 anys
Del 26 de juliol a l’11 d’agost, la capital francesa serà la seu dels Jocs Olímpics. La ciutat tornarà a rebre aquesta competició esportiva 100 anys després de l’última ocasió. Durant aquestes deu dècades, el símbol olímpic per excel·lència - els cinc anells de colors entrellaçats sobre un fons blanc - ha compartit protagonisme amb altres logotips que també ha fet història. Els Jocs Olímpics són un dels grans espectacles de la comunicació moderna, mostrant-se en molts aspectes, des de l'ús de la tecnologia fins a les noves formes de producció audiovisual i disseny gràfic. Al llarg de la seva història, el disseny ha estat un element destacat dels Jocs Olímpics, amb una importància creixent des de Tòquio '64. En alguns casos, la seva identitat gràfica ha sigut objecte de polèmiques des del moment de la seva presentació. Els símbols com el foc, l'himne i la corona de llorer, juntament amb l'isotip de cada edició, són distintius clau. Però, sobretot, la imatge gràfica dels Jocs es veu influïda per elements característics del país amfitrió, que pretenen evocar a la resta del món les seves expectatives. Des dels primers Jocs, el disseny s'ha anat desenvolupant, passant de senzills cartells publicitaris que enaltien els valors i l’esperit dels Jocs de l’antiguitat, a identitats gràfiques més complexes. Així, els Jocs Olímpics no només celebren l'esport, sinó també la creativitat i la cultura visual.