Otto Lilienthal (1848 - 1896) va ser un inventor i enginyer aeronàutic alemany. A la fotografia es prepara un llançament des d'un turó a Lichterfelde, a prop de Berlín. El seu primer vol amb èxit es va dur a terme el 1891. Després de fer més de 2.000 vols, va morir quan el seu planador es va estavellar l'any 1896.
12 artefactes bojos que van revolucionar el món del transport
Molts dels invents i conceptes als quals estem acostumats avui dia van néixer fa més de cent anys de la mà de pioners i excèntrics inventors

El progrés, la velocitat i la tecnologia van acompanyar el trànsit al llarg del segle XX. Van ser molts els enginyers i inventors que van tractar de desafiar els límits de l'automoció i l'aviació i van establir els nous estàndards en el transport de persones. Eren els anys de conquerir el cel i la velocitat.
El marquès d'Ecquevilly fotografiat l'any 1908, a Arles, França, amb el seu famós multipla. L'inventor francès, inspirant-se en el disseny de les llanternes xineses, va idear una aeronau moguda per un motor de tres cilindres sobre quatre rodes. L'estructura era de fusta i tela, i comptava amb 7 ales que envoltaven el pilot, el motor i l'hèlix, moguda per una cadena. L'invent va circular per terra, però mai va aconseguir enlairar-se.
Vista posterior de la locomotora experimental alemanya Schienenzeppelin, amb la seva vistosa hèlix de quatre pales. Aquest zepelí sobre raïls era un vehicle experimental, desenvolupat per l'enginyer aeronàutic alemany Franz Kruckenberg el 1929. A les proves oficials va ser capaç d'accelerar fins als 230,2 km/h, cosa que va suposar el rècord de velocitat ferroviari per a un vehicle impulsat amb un motor de benzina. Només se'n va construir una unitat, i a causa de les poques garanties en la seguretat va romandre fora de servei fins que va ser desmantellada l'any 1939.
Prototip de locomotora a propulsió a reacció de la companyia New York Central Railroad durant una prova, el 29 de juliol del 1966, entre la ciutat de Butler, a Indiana, i Stryker, a l'estat d'Ohio. Per construir-la van utilitzar un vagó de passatgers, equipat amb un frontal aerodinàmic i dos motors d'avió turboreactors.
Fernando Ruiz Luciarte amb el seu Oto-Pedal, el juliol del 1958, entrant a l'edifici de la seva oficina de París. El vehicle, que estava especialment dissenyat per a persones grans i mobilitat urbana, i el va construir a partir d'un cotxe de pedals de nen, i va aconseguir circular-hi a prop de 40 km/h.
En aquesta fotografia, del 3 de juny del 1958, es veu en acció el Fairey Rotodyne, el primer avió de línia d'enlairament vertical del món, a l'aeròdrom de White Waltham, Massachusetts, als Estats Units.
Fotografia de l'1 de setembre del 1931, on es pot veure l'enginyer suís M. Gerder circulant per Arles, a França, de camí cap a Espanya amb la seva Motorwheel, en un viatge per promocionar el seu invent. La seva era una motocicleta amb una roda que gira sobre un raïl col·locat dins d'un pneumàtic de goma massissa.
El prototip del professor E.J. Christie va ocupar pàgines a les revistes de ciència nord-americanes. El seu era un disseny sobre una roda de més de 4 metres de diàmetre, i l'inventor afirmava que arribava a una velocitat de 400 quilòmetres per hora. Els càlculs de Christie –sobre el paper– es fonamentaven en la potència del motor d'avió de 250 cavalls. Aquest vehicle, del 1923, és considerat per alguns historiadors com el primer de tots el monocicles, malgrat que mai es va comercialitzar.
Una maqueta a escala 3/5 d'una proposta d'avió –el Couzinet Aerodyne RC-360– exposada a París, el 1955. Dissenyat per l'enginyer aeronàutic francès René Couzinet, es basava en un sistema de dues corones contrarotatives i 96 ales petites que giraven al voltant d'una cabina immòbil. Aquest invent havia de ser propulsat per sis motors de 180 CV i l'elevació horitzontal la generava un motor de reacció, que es pot veure muntat sota la cabina. L'avió va rebre el suport del govern francès, però mai va arribar a l'etapa de prototip.
Fotografia de l'octubre del 1926 on es veu un cotxe Peugeot muntat amb l'estructura d'una embarcació. Suposadament, el vehicle havia de ser capaç de navegar i circular per carretera
Una bicicleta Otto amb dues rodes grosses, entre les quals el ciclista s'asseu i pedala, creació original de Cade & White, l'any 1881.
El 8 d'octubre del 1948, l'inventor Horace T. Pentecost fent una demostració de la seva motxilla-helicòpter. Es tractava d'un disseny funcional desenvolupat per l'empresa nord-americana Hoppi-Copters Inc., fundada pel mateix Horace.