Un restaurant memorable i una sèrie necessària: què no et pots perdre aquesta setmana
El que potser t'has perdut i el que segur que no et pots perdre: les propostes culturals i d’oci de l''Ara Diumenge'
La setmana que comença, amb Jordi Garrigós
Algunes de les coses que esperem no perdre’ns en els pròxims set dies
Repetiré dinar a l'extraordinari restaurant mexicà de la santsenca plaça Osca, Las Tres Mentiras. Tot i que ocupa el local del recordat Terra d'Escudella, la nostàlgia et passa aviat amb els seus excel·lents tacos, que llueixen en una carta plena de sorpreses agradables: la quesadilla de bolets, el mixiote de xai o el chamorro són acompanyaments memorables. Tot regat amb una Corona o una Michelada, esclar.
Escoltaré Siempre igual, el nou disc de Me and the Bees, que presenten el seu quart àlbum, el primer després d'un silenci de quasi una dècada. Tornen amb novetats, la reincorporació d'Eli Molina a la guitarra i el canvi de llengua de l'anglès al castellà, amb la filosofia de tots aquests anys: fer cançons pop de tota la vida amb les millors melodies possibles. I ho aconsegueixen. Sempre igual.
Llegiré Cosita, d'Alba G. Mora, traductora, editora i ara escriptora de l'Hospitalet de Llobregat, que publica la seva primera novel·la publicada amb Blackie Books. La seva és una història sobre una noia que col·lecciona objectes i joguines inversemblants, una companyia que omple les seves llargues estones de soledat. Un exercici d'estranyesa i misteri literari que ens descobreix una autora brillant.
La setmana que acaba, amb Thaïs Gutiérrez Vinyets
Apunts sobre què hem vist, sentit, degustat i, en definitiva, viscut en els últims set dies
He vist Pubertat, la sèrie de Leticia Dolera ambientada en el món casteller i que narra el cas d’una suposada agressió sexual entre nens de 13 anys. El mèrit de la sèrie és que mostra amb encert la complexitat d'aquest tema i el paper que juga l'accés dels adolescents als telèfons mòbils i les xarxes. A través d'aquesta història la directora qüestiona qui seria el responsable d’aquest succés: l'adolescent, la família o la societat?
He tornat a veure les pel·lícules Gremlins i Gremlins 2 després de la fantàstica entrevista que Xavi Serra va fer al Festival de Sitges amb el seu director, Joe Dante, que ha recollit el gran Premi d'Honor, un guardó honorífic per la seva carrera. Les dues pel·lícules han sobreviscut molt bé al pas del temps i són propostes fantàstiques per veure en família, si sou amants del gènere, ja que segueixen sent petites joies del cinema de terror amb grans dosis d'humor.
He comprat el llibre Filla de la venjança, publicat per Blackie Books, de Michael McDowell, l'aclamat autor de la saga Blackwater. Aquest llibre publicat originàriament el 1982 és un thriller històric que ens planteja una persecució entre dues dones pels estats del nord dels EUA. Amb fortes reminiscències a Stephen King, el llibre manté el ritme addictiu de les altres obres de l'autor.
No he pogut parar de pensar en el retorn del xou de la marca Victoria's Secret, una marca que va voler fer un intent de promoure la diversitat de cossos i la bellesa natural i en canvi ha acabat tornat als cànons de bellesa més estereotipats en una desfilada en què com més primes estan les models, més se les mostra. Alguns experts han fet una lectura política del retorn d'aquest xou assegurant que està vinculat a l'auge de la política conservadora i la crítica a tot el que soni a cultura woke.
Més propostes de plans i activitats: