Dues nenes riuen mirant una pel·lícula. Fotografia feta utilitzant pel·lícula negativa en blanc i negre, sensible als infrarojos.
L'art de fotografiar en la foscor d'un cinema
Una selecció de l'excepcional sessió de fotos que el mestre de la fotografia Weegee va fer amb pel·lícula infraroja en una sala de Nova York

BarcelonaWeegee és un dels grans mestres de la fotografia. Nascut el 1899 a l'actual Ucraïna, Arthur Usher Fellig va escollir aquest pseudònim, quan va començar a treballar com a fotògraf a Nova York, on va emigrar l'any 1909. Destacat fotògraf, amb un estil molt personal, les seves fotografies de carrer, amb força contrast, el van acabar acostant a la premsa, on va retratar la vida a Manhattan i al Lower East Side de la ciutat nord-americana dels anys 30 i 40. Gran part de la seva feina documenta escenes realistes de vida urbana, delictes, lesions i morts. Aquest treball és una mostra del seu talent documental. Utilitzant pel·lícula negativa infraroja va fotografiar el públic de diverses sessions en cinemes de la ciutat. Aquestes són algunes de les fotografies que l'Agència Getty distribueix del seu catàleg de l'International Center of Photography de Nova York.
Una parella a la platea del Palace Theatre besant-se a la primera fila mentre es projecta una pel·lícula.
Un grup de nens sembla poc entusiasmat pel film al Palace Theatre: un s'adorm mentre l'altre fa bombolles de xiclet.
Fotografia infraroja d'un home adormit, estirat sobre dues files de seients en un cinema a Nova York a mitjan segle XX.
Un agent de policia desperta un home que dormia al cinema.
Un home adormit en un cinema a Nova York.
El públic mirant una pel·lícula al Palace Theatre, als voltants del 1950. Imatge presa amb negatiu infraroig.
Una jove tracta de desempallegar-se del noi que l'acompanya, asseguts costat a costat entre el públic del Palace Theater l'any 1943.
Vista posterior d'un home amb els braços al voltant de les espatlles dels seus companys en un cinema, dècada del 1940.